تفكر استراتژیك؛ راهی برای كسب مزیت رقابتی تفكر استراتژیك رویكردی مناسب برای خلق استراتژی در محیط كسب و كار امروز است. این رویكرد در شرایط رقابتی شدید، جایی كه رفتار بازار غیر قابل پیش بینی است یك مزیت جایگزین به شمار می اید. عموما سازمان ها بر اساس ... 1396/02/31| بخش پژوهش های اقتصادی
نهادسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی امروزه جمهوری اسلامی در حوزههای اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است كه به هیچ عنوان تاكنون چه در عرصهی نظر و در كتابهای درسی و چه در عرصهی عمل و تجارب بشری مشابه و مابهازای واقعی نداشته است ... 1396/02/31| بخش اقتصاد مقاومتی
وجه توسعه ای طرح، سیر فرآیندی، نهادسازی و تكثیر سلولی در اینجا درصدد خواهیم بود تا وجه توسعهای یك طرح یا ایده را مورد بررسی قرار داده و از این رهگذر شاخصههای ممتاز مدل توسعهی تعالیبخش را در مواجهه با طرحهای بدیل برجسته سازیم. در این راستا ابتدا چارچوبی نظری از چیستی توسعه و ... 1395/09/30| بخش پژوهش های اقتصادی
مبانی پارادایمی الگوی پیشرفت اسلامی در رویكردی تطبیقی با پارادایم های رایج علوم انسانی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نقشه راه تحقق تمدن اسلام است. این الگو در صورتی می تواند نوید بخش تمدن اسلام باشد كه در تمامی ابعادش همچون مبانی، سیستم ها، فرآیندها، راهبرد ها، روش ها، نظریه ها و ... مبتنی بر دین مقدس اسلام طراحی شده باشد. 1395/09/28| پژوهش های اقتصادی
مدیریت بهینه ﻣﺼﺮف اﻧﺮژی در صنایع و ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻬﺮهوری ﻣﺸﻜﻼت ﻣﻮﺟﻮد در ﺳﺮ راه افزایش ظرفیت تولید اﻧﺮژی، ﺧﺼﻮﺻﺎ اﻧﺮژی الكتریكی و افزایش روز اﻓﺰون ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺮای اﻧﺮژی الكتریكی ﻣﻮﺟﺐ میگردد ﻛﻪ ﻛﺸﻮرﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ دنیا در پی راﻫﻜﺎرﻫﺎیی ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﺮای بهینهﺳﺎزی ﻣﺼـﺮف اﻧﺮژی و مدیریت ﺳﻤﺖ ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﺎﺷﻨﺪ. 1395/09/23| بخش پژوهش های اقتصادی