رئیس موسسه ترویج و آموزش كشاورزی گفت: در طول 40 سال گذشته میزان تولیدات كشاورزی در كشور 5 برابر شده است.
«عطاالله ابراهیمی» در برنامه مجله كشاورزی رادیو اقتصاد افزود: میزان تولید انواع محصولات كشاورزی كشور در چهار دهه قبل 25 میلیون تن در سال بوده كه اكنون این عدد به 120 میلیون در سال رسیده است.
و همچنین اظهارداشت: بخش ناچیزی از این میزان تولید ناشی از افزایش سطح و بخش قابل توجهی حاصل مجموعه فعالیت های آموزشی و ترویجی در سطح كشور بوده است.
رئیس موسسه ترویج و آموزش كشاورزی با بیان اینكه ترویج نقش مهمی در انتقال دانش به مزرعه دارد، گفت: ترویج پل ارتباطی بین بهره برداران و مجموعه های تحقیقاتی و اجرایی بخش كشاورزی است.
وی در ادامه افزود: فعالیت های آموزشی و ترویجی ضمن ارتقای سطح دانش و بینش كشاورزان منجر به افزایش بهره وری و رشد تولیدات بخش كشاورزی خواهد شد.
ابراهیمی اظهارداشت: ترویج انتقال و اشاعه نوآوری های سودمند كشاورزی و همچنین دانش موجود به افراد به منظور افزایش كمی وكیفی تولید كشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی تاكید كرد: نقطه اولیه ارتباط بین بهره برداران بخش كشاورزی و حوزه اجرایی كشاورزی در كشور مراكز خدمات كشاورزی یا مراكز جهاد كشاورزی دهستان ها هستند.
رئیس موسسه ترویج و آموزش كشاورزی از وجود یك هزار و 344 مركز جهاد كشاورزی در ایران خبرداد و گفت: تعدادی مركز هم به شكل مجازی در سطح كشور مشغول فعالیت هستند.
وی همچنین افزود: این مراكز نقش بسیار مهمی در ایجاد ارتباط بین كشاورزان و مجموعه اجرایی بخش كشاورزی دارند.
ابراهیمی اظهارداشت: امید می رود در قانون بودجه سال 1402 و همینطور در تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه نگاه ویژه ای به بخش آموزش و ترویج كشاورزی كشور صورت گیرد چون مهمترین بخش ارتباطی بین بهره بردار و مجموعه اجرایی وزارتخانه جهاد كشاورزی مراكز جهاد كشاورزی هستند.
وی به رادیو یادآورشد: برنامه های متعددی مثل عملیاتی شدن الگوی كشت مستلزم حمایت از مراكز جهاد كشاورزی در سطح كشور است.