شب آفتابی "شنبه الی چهارشنبه" از ساعت 22:05 به مدت 120 دقیقه

در برنامه «شب آفتابی» خواهیم شنید سنجش عملكرد بازاریابی كسب و كارهای كوچك

محور برنامه «شب آفتابی» دوشنبه 28 فروردین، سنجش عملكرد بازاریابی كسب و كارهای كوچك خواهد بود.

1402/01/28
|
10:28
|

به گزارش روابط عمومی رادیو اقتصاد، در تعریف عملكرد بازاریابی می توان گفت: عملكرد بازاریابی به توانایی سازمان برای افزایش فروش ، ارتقای موقعیت رقابتی شركت، توسعه محصول جدید، بهبود كیفیت محصول، كاهش زمان تحویل كالا یا خدمات به مشتریان، گسترش سهم بازار و غیره در مقایسه با دیگر رقبا در یك صنعت خاص اشاره دارد.

اندازه گیری و تحلیل عملكرد فعالیت های بازاریابی می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش نقش بازاریابان در تنظیم استراتژی های كلی شركت داشته باشد، چرا كه یكی از مهم ترین دلایل عدم توجه كافی به واحد بازاریابی شركت در برنامه ریزی كوتاه مدت وبلند مدت شركت ها، ناتوانی بازاریابان برای تعیین و اندازه گیری سهم خود در تغییرات ارزش شركت است. در این باره دیدگاه ها دو دسته اند:

دسته اول معتقد به هدف نهایی بازاریابی، یعنی افزایش ارزش سهام هستند واین كه عملكرد بازاریابی باید با شاخص های مالی اندازه گیری شود. بنابراین اگر بازاریابان خواهان حمایت بیشتر هیات مدیره هستند، باید عملكرد خود را در قالب شاخص های مالی بیان كنند. دسته دیگر اعتقاد دارند برای اندازه گیری و ستجش عملكرد بازاریابی، شاخص های مالی به تنهایی كافی نیستند، زیرا دارایی های استراتژیك و بلند مدت را در نظر نمی گیرند.

نتایج نشان می دهد توانایی در اندازه گیری عملكرد بازاریابی تاثیر مهمی روی عملكرد شركت، سود آوری ، بازده سهام و بهبود موقعیت بازاریابی در شركت دارد . مطابق تحقیق انجام شده توسط آمبلر 4 سنجه از عملكرد بازاریابی از بقیه سنجه ها مهم ترند: سهم بازار، رضایت مشتری، ارزش ویژه برند و نوآوری.

در این برنامه، میهمانان به تشریح موضوع سنجش عملكرد بازاریابی كسب و كارهای كوچك خواهد بود.

برنامه «شب آفتابی» كاری از گروه «كارآفرینی و كسب‌وكار» به تهیه‌كنندگی خانم «نازنین كتابچی» و آقای «اسماعیل علی پناه» است كه در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت 22:05 و به مدت 55 دقیقه از شبكه رادیویی اقتصاد پخش می‌شود.

دسترسی سریع
شب آفتابی