مهندس فرهادی گفت: برخی از دستگاه ها در استان اصفهان به دلیل یك سری از قوانین و ضوابط تاكنون موفق به تامین زیر ساخت برای اتصال به سامانه پنجره واحد مدیریت زمین استان اصفهان نشده اند.
به گزارش رادیو اقتصاد؛ مهندس فرهادی مدیر امور اراضی استان اصفهان در گفتگو با برنامه مجله كشاورزی گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از اسفند 1400 در استان اصفهان راه اندازی شد كه كلیه امور مرتبط با زمین از جمله واگذاری ها، تغییر كاربری، گزارشات و دریافت مجوزها پس از ثبت به كمیسیون های مربوطه ارسال می شود.
وی افزود: طبق برنامه ریزی های بعمل آمده مقرر گردید كلیه دستگاه ها برای اتصال به سامانه زیرساخت های لازم را مهیا نمایند تا درخواست های متقاضی، اطلاعات، محل سرمایه گذاری ها و مالكیت ها به طور شفاف در مجموع كمیسیون ها قابل دریافت باشد.
مهندس فرهادی با اشاره به تسریع صدور مجوز توسط سامانه گفت: در صورت رعایت الزامات و تكمیل استعلام ها، صدور مجوز ظرف 20 روز به كمیسیون مربوط به تبصره ماده 1 ارسال می شود.
وی ادامه داد: تا كنون پرونده خاصی برای واگذاری زمین در این سامانه ثبت نشده است و از 1400 پرونده مرتبط به تغییر كاربری نیز تعداد زیادی به دلیل ایرادات اسناد هویتی هنوز تكمیل نشده است.
مدیر امور اراضی استان اصفهان اتصال سامانه به ماهواره را از الزامات در ساماندهی درخواست های تغییر كاربری دانست و گفت: درخواست های تغییر كاربری زمین و مسكن به دلیل ارزش افزوده بالایی كه برای مالكان به همراه دارند بسیار زیاد است كه با اتصال سامانه به سیستم ماهواره كمك زیادی در مقابله با منفعت طلبی و رانت خواهد شد.
وی در پایان متذكر شد: پس از راه اندازی این سامانه دیگر پرونده فیزیكی تشكیل نمی شود.