برنامه «روزیِ نو» پنجشنبه 4 خرداد، به سراغ لزوم توسعه بازار فرش می رود.
به گزارش رادیو اقتصاد؛ بازار فرش دستباف دنیا در دست ایران است اما باید موانع را تا حدودی كاهش داد و با برند سازی و ارزشگذاری بازار را حفظ و توسعه داد.
برای حفظ و ارتقای اصالت فرش ایرانی، فعالان حوزه فرش باید در جهت نوآوری در طرح و رنگ نقشه گام بردارند. ایران در 20 كشور نماینده تجاری دارد و سازمان توسعه تجارت پذیرای طرحهای جدید و مدرن از تجار خارجی خواهد بود.
مباحثی همچون لزوم توجه به سلیقه و نیاز مشتریان، در نظر گرفتن تنوع قیمتی فرش برای سطوح مختلف مشتریان، لزوم عدم تمركز و تاكید بر ریزبافی، توجه به اندازه های متناسب با معماری و فرهنگ زندگی مشتریان در بازارهای هدف، پرهیز از تكرار و درجازدن در طرح و نقش و رنگبندی، لزوم دعوت از طراحان و دكوراتورهای خارجی برای حضور در ایران، و بازدید از نمایشگاههای ایرانی، تاكید بر لزوم پاسخدهی مناسب و به موقع به سفارشهای خارجی، انجام فعالیتهای فرهنگی در بازارهای هدف در كنار فعالیت تجاری و... از جمله موارد مطرح شده می باشد.
در این برنامه بمناسبت روز ملی فرش میزبان دست اندركاران و پیشكسوتان این صنعت خواهیم بود و درباره لزوم توسعه بازار فرش صحبت می كنیم.
از دیگر مباحث مطرح در این برنامه می توان به راهكارهای موفقیت و بازاریابی در بازار فرش، تولید فرش متناسب با ذائقه جامعه، قالی ایرانی در جهان، مشكلات قالی بافان، تسهیلات در حوزه فرش می توان اشاره كرد.
برنامه «روزیِ نو» كاری از گروه «اقتصاد و جامعه» به تهیهكنندگی خانم «لیلا امیدیگانه» و خانم «الهام مصطفوی» كه در روزهای شنبه تا پنجشنبه، ساعت 06:30 از شبكه رادیویی اقتصاد پخش می شود.