معاون فناوری های نوین بانك مركزی گفت: در حال حاضر بیش از 95 درصد خدمات بانكداری در ایران بصورت غیر حضوری و الكترونیك ارائه می شود.
«مهران محرمیان» در برنامه روزنه شروع تازه رادیو اقتصاد افزود: صنعت بانكداری در كشور به لحاظ ارائه خدمات الكترونیك همیشه جزو پیشرو ها بوده است.
وی همچنین با بیان اینكه در چند روز آینده برخی خدمات پركاربرد این بانك به پنجره واحد خدمات دولت الكترونیك منتقل می شود، اظهارداشت: خوشبختانه با همكاری نزدیك میان وزارت ارتباطات با اداره مهندسی نرم افزار بانك مركزی چهار خدمت پركاربرد بانك مركزی به پنجره واحد خدمات دولت الكترونیك منتقل شده است.
معاون فناوری های نوین بانك مركزی گفت: این چهار خدمت پس از بازبینی و طی مراحل نهایی در چند روز آینده از طریق پنجره واحد خدمات دولت الكترونیك ارائه خواهد شد.
وی در ادامه با برشمردن این چهار خدمت افزود: نخستین خدمت شامل استعلام تمام حساب های یك فرد در تمام بانك های كشور و دومین خدمت نیز استعلام چك های برگشتی كه رفع سوء اثر نشده باشد.
محرمیان یادآورشد: سومین خدمت شامل نمایش حساب های مسدود شده فردی كه در شبكه بانكی چك برگشتی دارد بنابراین در صورتی كه حساب های فردی بابت چك برگشتی مسدود شده باشد این موارد نیز برای وی نمایش داده می شود و میتواند حساب های مسدودی خود را مشاهده كند و خدمت پركاربرد چهارم نیز شامل لیست تسهیلاتی كه یك فرد از شبكه بانكی دریافت كرده است.